Pages

Tuesday, September 01, 2009

wanna be foodie

http://www.hartstoneinn.com/images/promo_foodie.jpg
I
wish I was a foodie. I wish I was a foodie because it is now - it is right NOW! I think I cant remember if there was another word for it. Its like the ex generation of right now - the foodies. Now it seems like 'foodies' are trying to distance themselves from this ideal, while ironically they are the driving force behind it.



I am not sure if its an 'angst' position or not but foodie is what I want to be.



I like eggs.



I eat salad.
http://farm2.static.flickr.com/1245/1356325692_24d78709e5.jpg?v=0

What else do I have to do? Use controversial ingredients, like tonka beans?





I saw transvestite Julia today - it was not a high point. Looks like even getting to be a wanna be foodie is gonna be difficult - wish me luck.

20 comments:

Melody said...

I read cookbooks in bed. Does that make me a foodie?

girlichef said...

Whoa...scarey trannie Julia! I'm intrigued by Tonka beans...this is the first I've heard of them~HOODOO~. I'm thinking there's a difference between a wanna-be foodie...and an actual foodie...hmmm. Don't really know, though...we're just hip, that's all ;)

snugs said...

you are a foodie doggy and don't you let some prick that beat his kid or a mom that looked the other way when her kid got beat tell you any different; they might know drama but they don't know jack about foodies!! I am the wanna be foodie, every since I met you, you are am amazing cook/chef/foodie and I've learned so much from you :)

Velva said...

I think you have reached the level of an actual foodie.
So, join the club!

Jenn said...

You're already there, my friend. You are already there. I agree with Girlichef on the Julia tranny. Scary!! Eek!

the ungourmet said...

I want to eat a Tonka Bean! :0)

Diana H said...

You're much foodier than I am, I am so much lower on the foodie ladder. I aspire to be a much better foodie, it's just so hard the line is always moving.

KennyT said...

Tranny Julia has red curly hair, whoaaaaaaaa

Anette said...

Is this what it takes to be a foodie? Is it not enough to have a genuine love for food and cooking? Who's to define it but yourself anyway ?

starrlife said...

Ooooohhhhhh! If you are not a foodie who is?

Doggy.Bloggy.WTF said...

Ha! A foodie? Maybe a Fruit Loop or a Frosted Flake.

You've got your readers fooled! Maybe they'll think differently when they find the directions to where there dear Doggy shows his true colors.

TavoLini said...

LOL--it took me a minute to get past that scary mannequin!

Eggs are delicious. We eat a ton of them. On pizza, on beans, in tacos, on burgers--they are a definite chameleon of the food world :)

TavoLini said...

DoggyBloggy.WTF is the real foodie, lol.

buffalodick said...

I just guess it's one of those terms that started out witty, but quickly became overused...
We're both Master foodies!

Hornsfan said...

I eat, I cook, I love food books, food magazines, cookbooks, oh yea and food tv...am I foodie enough yet?

♥peachkins♥ said...

Love your photos here..heehee

Jormengrund said...

Let's see here...

Wannabe.. Yeah. I can TOTALLY see that in you.

Foodie.

Nah. More like fatass who doesn't show a real picture, and doesn't really want to admit that he's a 500 pound shut-in that has his food delivered becasue his legs won't support his weight anymore..

Well, at least that's the picture I get from folks who are completely and totally obsessed with food, anyway.

Oh, but it's all good.. You've got an overweight bitch for a supporter who's willing to smear anyone's name because she's in lust with your blog, and can't stand when other folks call you out.

You're a god in this place.. Enjoy.

The Duo Dishes said...

You're so funny...even when you may not be trying to make folks laugh. Very witty. To be or not to be...such is the life of the so called foodie, huh? Eh. Just do what you do and eat what you eat! Tonka beans? Who? What? Must research.

The Diva on a Diet said...

The foodie / foodie-backlash amuses me. I had my eggs over grits this morning ... not sure if that makes me a foodie or a non-foodie. I'm confused! ;)

mermayd said...

Hey! Am catching up on your blog and what is going on with this freak who took your name but added the very "clever" (I guess) WTF???? This is hilarious!!! And there is another one too! Why is freak #2 calling someone a bitch too??? Obviously has anger issues in re to women, thats for sure!!! Too bad we all can't get along! Jeez, I just want to see some ingenious food but come up with women-hating posters who should just stick to what they know-being 500lb shut ins!!!!! Hopefully these FREAKS will run out of steam so we can get back to the topic at hand...

Blog Widget by LinkWithin